10 zasad optymalizacji reklam na Facebooku
Social MEdia / digital marketing
Rozpoczynasz swoją przygodę w Social Media Marketingu i zaczynasz tworzyć kampanie reklamowe? Przed Tobą zbiór naszych porad – 10 zasad optymalizacji reklam na Facebooku, który możesz potraktować jako pewnego rodzaju samouczek. Biorąc pod uwagę wymienione przez nas aspekty optymalizacji reklam, Twoja praca z pewnością będzie efektywniejsza.
#1 Odświeżaj kampanie - banał, a działa!
W trakcie startu kampanii reklamowej Facebook zaczyna się jej uczyć. Z czasem sam optymalizuje jej przebieg, a Ty możesz zacząć manualnie w nią ingerować.
Po pewnym czasie warto usuwać dotychczasowe reklamy i tworzyć całe kampanie od zera, nawet z tymi samymi danymi targetowania. W rezultacie: FB potraktuje ją jako nową i umożliwi jej zdobycie większych zasięgów.
#2 Modyfikuj parametry zestawów reklam
Zmiana nawet jednego parametru może znacząco wpłynąć na efekty kampanii. Dlatego modyfikuj i baw się ustawieniami grupy docelowej, lokalizacji i umiejscowienia reklamy.
#3 Testuj! To podstawa, także w Menedżerze Reklam
Każdą nową kampanię na Polubienie Strony, CTA lub Leady zacznij od testów.
Wypróbuj różne wariacje grafik, przeredaguj copy, dodaj lub odejmij coś z komunikatu. Estymację wyników możesz obserwować na bieżąco, zmieniając ustawienia w zestawie reklam.
Niewątpliwie każdy (nawet najmniejszy) szczegół wpływa na wyniki promocji. Odkryj, co będzie najkorzystniejsze dla Twojej.
#4 Analizuj i wyciągaj wnioski
Jeśli kampania przynosi słabe wyniki, przeanalizuj wszystkie swoje kroki. Zastanów się, co może powodować taki odbiór: czy to wina źle dobranej grafiki, czy brak chwytliwego copy, a może przyczyniła się do tego ściana tekstu w reklamie?
#5 Twórz osobne kampanie
Jeśli zarządzany przez Ciebie profil ma trafić do różnych grup docelowych – załóż dla każdej osobną kampanię z kilkoma zestawami reklam. Pamiętaj, że różne grupy to także różne komunikaty. W związku z tym przygotuj osobne grafiki oraz copy dla każdej.
#6 Sprawdzaj budżety
Przetestuj, który rodzaj kampanii przynosi lepsze efekty: z budżetem dziennym czy całkowitym. Niezawodnym sposobem jest także ustawianie wyższego budżetu niż rzeczywisty, aby kampania wystartowała lepiej i więcej się nauczyła. Poskutkuje to wyższymi wynikami, ale wymaga częstszej kontroli statystyk, aby nie przekroczyć założonych limitów kosztów.
#7 Nie łącz FB z IG... i na odwrót
Nie łącz kampanii Facebookowej z Instagramową! To dwie różne platformy, które rządzą się własnymi prawami i formatami reklam. Algorytm rozpoznawania zainteresowań użytkowników także znacznie się różni. Załóż dwie osobne kampanie, przemyśl, jakie grafiki i copy trafią do grona odbiorców i działaj!
#8 Umiejscawiaj i dopasowuj
Zawsze sprawdzaj, czy umiejscowienie reklamy w Twoich social mediach jest prawidłowe i odznacz niepotrzebne ulokowania. Zastanów się, czy Twoja grupa docelowa ogląda Instastories? Czy zwróci uwagę na reklamę w Messengerze? Niepotrzebne lokowanie postów to zdecydowanie marnowanie budżetu, a tego każdy z nas chce uniknąć.
#9 Odczekaj, zanim wyciągniesz wnioski
Daj kampanii minimum dwie doby na weryfikację i zebranie danych. Każda kampania potrzebuje czasu na optymalizację, a jednodniowe efekty nie są miarodajne. Nie przestrasz się także wysokim kosztem jednostkowym na samym początku – przy dobrych ustawieniach koszt spadnie z biegiem nauki.
#10 Usuwaj błędy
Jeśli Twoja kampania zawiera błędy i nie wiesz, jak je naprawić – usuń kampanię i ustaw ją na nowo. Nie marnuj czasu, oczekując, aż Facebook wyjaśni ograniczone zasięgi lub odrzucone posty. Bardzo często wynika to po prostu z błędu systemu i po ponownym stworzeniu reklamy wszystko powinno prawidłowo funkcjonować.
Warto zapamietać.
Tworząc kampanie reklamowe, nie zapominaj o tych 10 punktach. Rzetelna moderacja i optymalizacja reklam przyniesie satysfakcjonujące efekty. Ponadto, potraktuj tworzenie reklam jako zabawę. To moment, w którym możesz wykazać się kreatywnością i zorganizowaniem. Dlatego: testuj, zmieniaj, analizuj!
Jeśli natomiast zastanawiasz się, jaki rodzaj reklamy wybrać i czym one się właściwie różnią, to zapraszamy do tego wpisu na naszym blogu: Tutaj. Do następnego… tekstu! 🙂
Kim jesteśmy?
DOBRZE ZAPLANOWANI
Jesteśmy agencją marketingową specjalizującą się w digital marketingu. Działamy na rynku od ponad 10 lat.
Wierzymy w prawdziwe partnerskie relacje. Ważne jest dla nas, aby każdy klient był zadowolony nie tylko z uzyskiwanych efektów, ale także z jakości współpracy.
Dlaczego My
DOBRZE ZAPLANOWANI
Jesteśmy profesjonalnym partnerem. Pracujemy z wiodącymi światowymi i polskimi markami. Zrealizowaliśmy dziesiątki projektów. Nieustannie zdobywamy nowe doświadczenia.
Realnie określamy cele, odpowiedzialnie je realizujemy i wypełniamy zobowiązania. Dostarczamy efekty, bo dokładnie wiemy, co robimy.