10 ob zasad monitoringu i optymalizacji reklam-min

10 zasad optymalizacji reklam na Facebooku

Social MEdia / digital marketing

Rozpoczynasz swoją przygodę w Social Media Marketingu i zaczynasz tworzyć kampanie reklamowe? Przed Tobą zbiór naszych porad – 10 zasad optymalizacji reklam na Facebooku, który możesz potraktować jako pewnego rodzaju samouczek. Biorąc pod uwagę wymienione przez nas aspekty optymalizacji reklam, Twoja praca z pewnością będzie efektywniejsza.

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 1

#1 Odświeżaj kampanie - banał, a działa!

W trakcie startu kampanii reklamowej Facebook zaczyna się jej uczyć. Z czasem sam optymalizuje jej przebieg, a Ty możesz zacząć manualnie w nią ingerować.

Po pewnym czasie warto usuwać dotychczasowe reklamy i tworzyć całe kampanie od zera, nawet z tymi samymi danymi targetowania. W rezultacie: FB potraktuje ją jako nową i umożliwi jej zdobycie większych zasięgów.

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 2

#2 Modyfikuj parametry zestawów reklam

Zmiana nawet jednego parametru może znacząco wpłynąć na efekty kampanii. Dlatego modyfikuj i baw się ustawieniami grupy docelowej, lokalizacji i umiejscowienia reklamy.

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 3

#3 Testuj! To podstawa, także w Menedżerze Reklam

Każdą nową kampanię na Polubienie Strony, CTA lub Leady zacznij od testów.

Wypróbuj różne wariacje grafik, przeredaguj copy, dodaj lub odejmij coś z komunikatu. Estymację wyników możesz obserwować na bieżąco, zmieniając ustawienia w zestawie reklam.

Niewątpliwie każdy (nawet najmniejszy) szczegół wpływa na wyniki promocji. Odkryj, co będzie najkorzystniejsze dla Twojej. 

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 4

#4 Analizuj i wyciągaj wnioski

Jeśli kampania przynosi słabe wyniki, przeanalizuj wszystkie swoje kroki. Zastanów się, co może powodować taki odbiór: czy to wina źle dobranej grafiki, czy brak chwytliwego copy, a może przyczyniła się do tego ściana tekstu w reklamie?

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 5

#5 Twórz osobne kampanie

Jeśli zarządzany przez Ciebie profil ma trafić do różnych grup docelowych – załóż dla każdej osobną kampanię z kilkoma zestawami reklam. Pamiętaj, że różne grupy to także różne komunikaty. W związku z tym przygotuj osobne grafiki oraz copy dla każdej.

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 6

#6 Sprawdzaj budżety

Przetestuj, który rodzaj kampanii przynosi lepsze efekty: z budżetem dziennym czy całkowitym. Niezawodnym sposobem jest także ustawianie wyższego budżetu niż rzeczywisty, aby kampania wystartowała lepiej i więcej się nauczyła. Poskutkuje to wyższymi wynikami, ale wymaga częstszej kontroli statystyk, aby nie przekroczyć założonych limitów kosztów.

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 7

#7 Nie łącz FB z IG... i na odwrót

Nie łącz kampanii Facebookowej z Instagramową! To dwie różne platformy, które rządzą się własnymi prawami i formatami reklam. Algorytm rozpoznawania zainteresowań użytkowników także znacznie się różni. Załóż dwie osobne kampanie, przemyśl, jakie grafiki i copy trafią do grona odbiorców i działaj!

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 8

#8 Umiejscawiaj i dopasowuj

Zawsze sprawdzaj, czy umiejscowienie reklamy w Twoich social mediach jest prawidłowe i odznacz niepotrzebne ulokowania. Zastanów się, czy Twoja grupa docelowa ogląda Instastories? Czy zwróci uwagę na reklamę w Messengerze? Niepotrzebne lokowanie postów to zdecydowanie marnowanie budżetu, a tego każdy z nas chce uniknąć.

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 9

#9 Odczekaj, zanim wyciągniesz wnioski

Daj kampanii minimum dwie doby na weryfikację i zebranie danych. Każda kampania potrzebuje czasu na optymalizację, a jednodniowe efekty nie są miarodajne. Nie przestrasz się także wysokim kosztem jednostkowym na samym początku – przy dobrych ustawieniach koszt spadnie z biegiem nauki.

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku 10

#10 Usuwaj błędy

Jeśli Twoja kampania zawiera błędy i nie wiesz, jak je naprawić – usuń kampanię i ustaw ją na nowo. Nie marnuj czasu, oczekując, aż Facebook wyjaśni ograniczone zasięgi lub odrzucone posty. Bardzo często wynika to po prostu z błędu systemu i po ponownym stworzeniu reklamy wszystko powinno prawidłowo funkcjonować.

Warto zapamietać.

Tworząc kampanie reklamowe, nie zapominaj o tych 10 punktach. Rzetelna moderacja i optymalizacja reklam przyniesie satysfakcjonujące efekty. Ponadto, potraktuj tworzenie reklam jako zabawę. To moment, w którym możesz wykazać się kreatywnością i zorganizowaniem. Dlatego: testuj, zmieniaj, analizuj! 

Jeśli natomiast zastanawiasz się, jaki rodzaj reklamy wybrać i czym one się właściwie różnią, to zapraszamy do tego wpisu na naszym blogu: Tutaj. Do następnego… tekstu! 🙂 

Kim jesteśmy?

DOBRZE ZAPLANOWANI

Jesteśmy agencją marketingową specjalizującą się w digital marketingu. Działamy na rynku od ponad 10 lat.

Wierzymy w prawdziwe partnerskie relacje. Ważne jest dla nas, aby każdy klient był zadowolony nie tylko z uzyskiwanych efektów, ale także z jakości współpracy.

PLAN_1_WWW-min
PLAN_2_WWW-min

Dlaczego My

DOBRZE ZAPLANOWANI

Jesteśmy profesjonalnym partnerem. Pracujemy z wiodącymi światowymi i polskimi markami. Zrealizowaliśmy dziesiątki projektów. Nieustannie zdobywamy nowe doświadczenia.

Realnie określamy cele, odpowiedzialnie je realizujemy i wypełniamy zobowiązania. Dostarczamy efekty, bo dokładnie wiemy, co robimy.